- Akumulator mora biti čist i suv, a polni izvodi moraju biti premazani tankim slojem bezkiselinskog vazelina ili nekom drugom odgovarajućom zaštitom od korozije i pravilno priključeni na vozilo.
- Pre montaže/demontaže akumulatora sa vozila, proverite da li na vozilu postoje kodirani uređaji ili uređaji sa stalnim napajanjem. Ukoliko postoje, demontažu i montažu akumulatora uvek prepustite stručnom licu. Ako nema uređaja sa stalnim napajanjem redosled montaže je sledeći:
- Obavezno isključite sve potrošače i izvucite kontakt ključ, pa demontirajte postojeći akumulator sa vozila. Prvo skinite negativan priključak, pa zatim pozitivan priključak. Proverite kleme na vozilu. One moraju biti cele i besprekorno čiste (po potrebi ih zameniti ili očistiti). Akumulator oprezno stavite u ležište, te ga obavezno mehanički učvrstite (kako usled vibracija ne bi došlo do trajnog oštećenja akumulatora).
- Pri postavljanju klema na izvode akumulatora obavezno dovoljno otpustite/raširite kleme i ne udarajte kleme i izvode, jer tako može doći do mehaničkog oštećenja akumulatora. Pozitivan priključak privežite na pozitivan pol, negativan priključak na negativan pol. Kontaktne veze uvek moraju biti dobro pričvršćene i zategnute, jer u slučaju slabijeg pričvršćenja postoji mogućnost pojave varnica, što može dovesti do eksplozije akumulatora.
- Po izvršenoj montaži obavezno proverite punjenje na vozilu, koje kod vozila koja imaju alternator mora biti od 13,8 do 14,4 V (ukoliko punjenje nije u ovim granicama, kvar se mora odmah otkloniti kako bi se sprečilo oštećenje akumulatora). Savetujemo Vas da ovu kontrolu ponavljate svakih šest meseci.
- Naročitu pažnju obratite na kontakt mase sa šasijom vozila, jer loša masa (pletenica) može biti uzrok nepravilne dopune akumulatora, čak može izazvati zapaljenje instalacija.
- U slučaju kontrole važno je znati da je akumulator radno sposoban pod naponom 12,5 V. – Uskladištene akumulatore čuvajte na suvom i hladnom mestu (poželjno je da temperatura prostorije bude između 10° i 20°C), i držite na paleti ili nekoj sličnoj podlozi. Uskladišten i napunjen akumulator treba kontrolisati svaka 3-4 meseca i po potrebi dopuniti.
- Punjenje-dopunjavanje akumulatora ispražnjenih u eksploataciji vrši se najkasnije u roku od 48h, u suprotnom može doći do nepopravljivih oštećenja.
- Punjenje-dopunjavanje akumulatora se obavezno vrši van vozila. Punjenje se vrši strujom I=0,1 Cn (npr. za akumulator 55Ah I=5, 5A) do gustine 1,275 +/- 0, 01 gr/cm3. Temperatura pri punjenju ne sme da prelazi 55°C (u tom slučaju smanjiti struju za 50%). Pri punjenju konstantnim naponom izvor napajanja ne sme da prelazi 15,8 V.Nikada ne ugrađujte akumulator odmah po izvršenoj dopuni ili punjenju (minimalno vreme za mirovanje je 1-2 h).
- Na hermetički zatvorenim akumulatorima ne pokušavajte bilo kakve radove, ni punjenja, već se sa prvim problemom pri startovanju obratite nekom od naših ovlašćenih servisa.
NAPOMENA: Akumulator se može reciklirati, zato ga nemojte bacati. Istrošeni akumulator predajte na određena reciklažna mesta.