Mnogi bi voleli da im akumulator traje duže od proseka odnosno duže od četiri-pet godina, ali treba imati u vidu da je i to prilično dugačak vremenski period ako imamo u vidu sve faktora rizika koje mogu ugroziti njegovo normalno funkcionisanje. Reč je o različitim opasnostima od ekstremnih vremenskih uslova preko zaboravljenih farova do učestalih kratkih vožnji, korozije na klemama, neispravne elektronike…
Pogrešno je mišljenje da akumulatoru šteti samo velika hladnoća jer i ekstremno visoke temperature dovode do stvaranja kiseline u njemu koja mu oduzima funkcionalnost. Najoptimalniji temperaturni uslovi za normalan rad akumulatora su od 18 do 32 stepena, ali naravno to ne znači da treba na nešto nižim ili višim temperaturama odmah „izolovati“ akumulator. U slučaju ekstremnih temperatura, ispod minus 10 stepeni ili iznad 40 stepeni neophodno je izvaditi akumulator iz automobila i odneti ga u suvu prostoriju sa optimalnom temperaturom. Isto se preporučuje i vozačima koji znaju da u dužem vremenskom periodu neće voziti automobil.
Takođe, mnogi ne znaju da nije dovoljno upaliti motor i voziti ga svega nekoliko minuta ili na kratkim relacijama da bi se akumulator dopunio do punog kapaciteta. Treba imati u vidu da se akumulator mnogo troši prilikom startovanja motora, a da bi ga alternator u potpunosti napunio neophodna je duža vožnja. To znači da ukoliko automobil učestalo vozimo na kratkim relacijama to može više da šteti nego da koristi akumulatoru.
Jedna od najbitnijih mera koja može omogućiti duži radni vek akumulatora je redovno proveravanje njegove spoljašnjosti, čišćenje, otklanjanje i najmanje korozije i reagovanje na sve znake potencijalnih problema. Pored čišćenja klema važno je proveriti i da li su eventualno kablovi akumulatora labavi što, takođe, može dovesti do nepravilnosti u njegovom radu.
Opasnost za akumulator predstavljaju sve električne komponente u vozilu koje mogu ostati uključene nakon gašenja motora i „odvlačiti“ struju. Zato je bitno da svi vozači nakon što ugase motor obrate pažnju da li su ugasili farove, unutrašnja svetla, radio uređaj… Takođe, savet je da se električne komponente na vozilu ne uključuju pre nego što se startuje motor.
Konačno, bitno je redovno prekontrolisati i električni sistem na automobilu koji ukoliko je neispravan može biti uzrok pražnjenja akumulatora čak i tokom vožnje. Recimo, ukoliko alternator ne radi to znači da neće dopunjavati akumulator dok je motor upaljen. Zbog toga će se akumulator sve više prazniti sa svakim pređenim kilometrom