Priprema automobila za zimu podrazumeva pored nabavke zimskih guma i održavanje drugih delova vozila koji su na udaru kiše, leda i snega jer od njihovog stanja zavisi bezbednost vozača i putnika.
Bez obzira na vremenske prilike ili neprilike neophodno je redovno kontrolisati sistem za upravljanje, ali i prednji i zadnji trap. Zbog čega je bitno proveravati stanje prednjeg i zadnjeg trapa? Zato što na mokrom i ledenom terenu ponašanje vozila zavisi umnogome od geometrije točkova. Ako su zadnji i prednji trap u nepravilnom položaju onda mogu oštetiti gume, upozoravaju serviseri.
Kočioni sistem je jedan od najbitnijih sistema na automobilu zbog čega se vozači savetuju da na svake dve godine menjaju kočionu tečnost jer na njen kvalitet utiče vlaga naročito zimi. Takođe, treba imati u vidu da je kvalitet i trajnost kočnica sve manji zbog same prirode materijala od kojeg se prave.
Vlažno vreme negativno utiče na celokupni sistem za startovanje vozila, pre svega na svećice i akumulator koji u zimskim uslovima rade smanjenim intezitetom i do 20 odsto. Zato je preporuka autoservisera da se akumulator menja na svake tri-četiri godine.
Zimski izazov za sve vozače je i zaleđeno vetrobransko staklo pa tako neki potpuno pogrešno pokušavaju da vrućom vodom skinu led. Zbog toga se neretko dešava da pukne staklo. Drugi, pak, jednako primitivno nastoje da uklone led metlicama pa oštećuju staklo. Zbog toga je savet svim vozačima da zaborave na takve primitivne metode borbe sa zaleđenim staklom i da koriste tečnost za pranje stakla.
Grejači su svakako među najznačajnim delovima na automobilu u zimskim uslovima, ali podjednako je bitan i sistem za hlađenje odnosno rashladna tečnost. Zbog čega? Zato što na minusu sprečava smrzavanje i pucanje cevi u krajnjem bloku motora.Preporuka je da se antifriz menja na svake četiri godine jer ako voda nije dovoljno kvalitetna može da se zaledi i ošteti hladnjak ili blok motora.
Priprema automobila za vožnju u bilo kojim uslovima ne može se zamisliti ni bez redovne kontrole i zamene motornog ulja. U suprotnom može doći do većih kvarova i otkazivanja motora čija popravka može da bude paprena.
Posebna pažnja na grejače za paljenje kod “dizelaša”
Da bi dizel automobili besprekorno radili zimi neophodno je, između ostalog, proveriti grejače koji potpomažu paljenje na ovim vozilima. Takođe, potrebno je redovno menjati i filter za dizel gorivo kako prljavština i mraz ne bi uticali na prohodnost goriva.